Kakve
su nevjerojatne demonske obmane moguće, pokazuje sljedeći primjer. U svojem se
prikazu držim klasičnog „Priručnika mistike“ („Handbuch der Mystik“) Augusta
Poulaina i nadopunjujem izvješće zabilježbama J. Görresa u njegou djelu
„Christliche Mystik“.
Magdalena od Križa rođena je 1487.
godine i sa 17 godina stupila je u samostan franjevki elizabetanki u
Cordobi/Španjolska. Vrlo brzo stekla je glas izvanredne svetosti. Tri puta bila
je opatica u ovome samostanu. Činila je, tako se izvješćuje, „sva Božja čudesna
djela“: ekstaze, levitacije, imala je ukazanja svetaca, Isusa Krista, proricala
je buduće događaje koji su se i dogodili (primjerice, sužanjstvo kralja Franje
I.). Nosila je na sebi Gospodinove rane i jedanaest godina hranila se isključivo
svetom Pričešću. Nije samo puk bio uvjeren da je ona velika svetica, nego joj
je uspjelo obmanuti najveće uglednike: kardinale, nadbiskupe, biskupe, vojvode,
učenjake, redovnike…
„O njoj se govorilo po cijelom kršćanskom
svijetu. Propovjednici su je hvalili s propovjedaonica i svi su joj se divili
na isti način bez bilo kakve sumnje u njezine zasluge i njezinu svetost. Bila
je predmetom najnježnije naklonosti svih ispovjednika u samostanu i
provincijala Reda“ (Görres). Mnogi tražitelji „vjerovali su da su u njezinom
načinu života pronašli novi put kako bi dospjeli do svetosti“. Obasipali su je
milostinjom koja je bila toliko bogata da se time mogao gotovo iz temelja ponovno
izgraditi cijeli samostan. Sa svih strana dolazili su ugledni ljudi kako bi od
nje tražili savjet…
Ovoj je ženi uspjelo – tko to uopće
drži mogućim? – tijekom 38 godina obmanuti sve ljude: pred kraj svoga života
priznala je da joj se u dobi od pet godina ukazao demon u obličju anđela
svjetla i da joj je nagovijestio da je pozvana postati velikom sveticom i da ju
je ispunio ohološću, taštinom i putenošću. On ju je potaknuo da vodi pobožan
život.
Ukazanja ovoga „anđela svjetla“
ponavljala su se tijekom godina i uvodila su je sve dublje u demonsku ovisnost.
U dobi od 12 godina već su je držali sveticom, činila je mnogo dobrih djela i
„lažnih) čudesa. Imala je ukazanja mnogih svetaca. Izjavila je također da je s
pomoću svoga duha katkad napuštala samostan i posjećivala neki drugi samostan.
Ondje je sve vidjela što se zbivalo i to bi potom ispričala kako bi dokazala
svoje tajno znanje. Priznala je i također i mnoštvo lažnih objava,
ozdravljenja, ukazanja duša, anđela, demona. Neuzimanje hrane kao ni njezine
stigme nisu bile autentične. „Kad se smrt približila, sve je javno priznala i
pokajala se za svoje pogrješke. Morao se moliti egzorcizam kako bi se slomila
moć đavla nad njom. Potom je poslana u jedan drugi samostan svoga reda gdje je
i umrla“ (A.Poulain).
To je samo jedan od mnogih primjera
koje poznajemo iz povijesti kršćanske mistike sve do naših dana. Da jednoj ženi
pod utjecajem mračnih duševnih i duhovnih sila uspije 38 godina duhovno
oduševiti i obmanuti najveće teologe, biskupe, kardinale, inkvizitore i
dvorjane, to je svakako napisano nama za opomenu.
Urs Keusch
Izvor: http://www.vision2000.at/?nr=2011/1&id=166
Komentar: Osobito u našim danima kada
se mnogi hvale nadnaravnim darovima ili izvješćuju o „čudesima“: levitacijama,
stigmama, proricanju, govoru u jezicima, ovaj je primjer itekako poučan. Mudra
Majka Crkva uči nas da prema takvim fenomenima treba biti vrlo skeptičan i
oprezan (pri tome ne mislimo na nevjeru u nadnaravno koju konstatiramo kod
modernista). Te fenomene Crkva treba provjeravati i prosuđivati. Moć zloduha u
tim je stvarima velika i bolje je kloniti se tog skliskog terena. Vršeći vjerno
svoje staleške dužnosti, noseći strpljivo svoj križ, s Krunicom u ruci i
primajući sakramente na sigurnom smo putu u nebo.
Ipak je sve u Božjim rukama. Robelar
OdgovoriIzbrišiPovijest jedne prijevare, zanimljivo, što bi sv. Ivan od Križa rekao na sve to?
OdgovoriIzbrišiNegdje sam procitao da sv. Ivan od križa i sv. Ignacije loyola nisu vjerovali u njezinu svetost.
OdgovoriIzbriši