Naša
potreba za obraćenjem
Osmi razlog zašto moramo trpjeti je ovaj:
Bog, koji želi naše vječno spasenje iznad svega, čini sve u svojoj moći da nas
otrgne od ozbiljne opasnosti propasti naše duše u kojoj se sada nalazimo. On nas
pokušava dovesti do obraćenja iz života grijeha na život milosti i kreposti.
Bog nam želi Nebo. On najžarče želi da
uspijemo osvojiti tu briljantnu krunu najčudesnije slave koju je On tako
velikodušno pripremio za nas u vječnosti. Dakle, možda se radi o tome da je
stanje naše duše takvo da ako umremo u tom stanju, nećemo moći biti pripušteni
u Nebo, nego bi vječno prebivali „u
tami gdje će biti jauk i škrgut zuba“. Drugim riječima, možda živite u stanju
smrtnoga grijeha.
Možda
živite u otvorenom neprijateljstvu s Bogom. Možda ste jedan od onih koje
Biblija zove „budalama“; jedan od onih koji se glupo hvale time da ne vjeruju
da Bog postoji. Možda se pretvarate da ste ateist ili nevjernik. Kažem
„pretvarate“ jer nijedan čovjek koji ispravno koristi svoj razum ne može
iskreno reći da ne postoji Bog. Svi oni koji poriču Boga, samo žele da On ne
postoji. Kod njih želja rađa misao. Želja da budu slobodni od deset zapovjedi
tako da mogu zadovoljavati svoje strasti bez toga da im strah od pakla stalno
visi nad glavom, je ono što tjera takozvane ateiste i nevjernike da budu tako
glasni u pokušaju da uvjere svijet da Bog ne postoji.
Ako ste Vi
koji čitate ove retke možda jedan od tih „budala koji kažu u svojim srcima (a
ne u svojim umovima), da nema Boga“, onda živite u otvorenom neprijateljstvu s
Njime i stoga u opasnosti od vječne propasti.
Ili možda
pripadate drugoj klasi grješnika. Možda ste otpali katolik koji je prestao
prakticirati svoju vjeru. Možda gledate na svoju vjeru kao prepreku za uspjeh i
napredak u svijetu, poslu, društvu ili politici. Ili ste netko tko ima problema
sa strogim moralnim zakonom Evanđelja i smatra obdržavanje zapovjedi preteškim.
Ljudi obično imaju veće poteškoće sa zapovjedima, posebno šestom i devetom,
nego sa svim istinama i otajstvima koje su predložene za vjerovati. Možda ste
se upetljali u nezakoniti brak, ili ste upali u loše društvo, ili se učlanili u
tajno i osuđeno društvo. Budući da je slučaj takav, Vaš se život možda sastoji
u nevjernosti Bogu te je stoga pun grijeha svake vrste, tako da živite u
opasnosti od vječne propasti.
Ili možda
pripadate trećoj vrsti grješnika. Izvanjski niste napustili svoju vjeru, ali
ste počinili tolike grijehe da nadmašuju broj vaših lasi na glavi. Možda ste
zanemarili pohađanje Mise i sakramenata; Vaše psovke i kletve i svetogrđa; Vaši
grijesi ljutnje, mržnje i osvete; Vaša proždrljivost i neumjerenost; Vaši
grijesi nečistoće mislima, željom, riječima i djelom; Vaši grijesi sablazni po
kojim ste nanijeli duhovnu smrt dušama za koje je Krist umro najbolnijom smrću
na križu; Vaše laži, klevete i ogovaranja; Vaša neiskrenost i nepravda – jednom
riječju potpuno nepoštivanje Božjeg zakona. Veći dio Vašega života potraćen je
u smrtnomu grijehu i opasnost od vječne propasti slijedi Vas poput Vaše sjene.
Ili je na kraju Vaš život možda u skrivenim grijesima. U očima ljudi, koji vas
mogu suditi samo prema vanjštini, Vi prolazite kao uzoran kršćanin, ali u
Božjim očima, očima Onoga koji gleda u najskrivenije djelove srca, Vi ste
bijela grobnica, puna skrivene zlobe. Jedan od sljedećih primjera možda
odgovara Vašem slučaju.
Nemalo
ljudi, mladih i starih, oženjenih i neoženjenih, što svaki iskusni svećenik i duhovni
vođa predobro zna, i što svake misije i duhovne vježbe donesu na svjetlo, živi
u nesretnom stanju smrtnoga grijeha (iako izvanjski izgledaju jako pobožno i
kreposno), jer primaju sakramente nedostojno. Oni idu redovito i često na ispovijed,
ali njima je to puka rutina. Oni nisu obraćeni. Oni nemaju namjeru prekinuti s
grijehom. Postoje mladi ljudi koji su ovisni o ozbiljnim grijesima, posebno
nečistoći, i nastavljaju se izlagati prilikama za grijeh, poput loših knjiga,
plesova, zabava, kazališta i posebno lošega društva. Oni idu na ispovijed i
svetu pričest vrlo često; ali na nesreću, svako primanje sakramenata ih
uključuje u sve veću krivnju pred Bogom. Pravo obraćenje uključuje čvrstu
odluku da ćemo se udaljiti od svih svojevoljnih prilika za smrtni grijeh. Bez
toga nema oproštenja.
Zatim su tu
oženjene osobe, veliki broj, koje bez obzira na svoju mjesečnu ili tjednu ispovjed
nastavljaju s hladnom namjerom ozbiljno griješiti protiv svetog staleža ženidbe
ili protiv svetosti prava na život koji je Bog dao njihovom djetetu.
Postupajući prema neopoganskim standardima moralnosti, usude se ometati Božju
volju o tome koje će živote donijeti na svijet i u postizanju svojih zlih
namjera oni se ne ustežu počiniti najgore zločine. U očima svojih kolega oni
uživaju ugled; možda su aktivni u crkvi ili su poznati kao stupovi svoje župe;
ali su u očima Onoga koji čita srca ljudi, krivi za tajne odvratnosti koje viču
u Nebo za osvetom i za svetogrdnu zloupotrebu sakramenata.
A na kraju,
tu su oni koji žive u smrtnim grijesima mjesecima, a često i godinama i svo to
vrijeme primaju sakramente nevrjedno, samo zato što se srame ili boje
ispovjediti svoj teški grijeh.
Pretpostavimo
sada da ste Vi u jednoj ili drugoj klasi grješnika ovdje opisanih, onda morate
jednom zauvijek shvatiti da ne postoji ništa pod Nebom što vas može spasiti od
vječne paklene vatre osim savršenog obraćenja. Za vas nema drugoga načina za
spasenje. Morate se pokajati i postići od Boga oproštenje svojih grijeha.
Ali sada se
postavlja veliko pitanje: Kako će se to nužno obraćenje dogoditi? Ako vas obični
pozivi od Boga u prošlosti nisu uspjeli dovesti razumu, postoji li neka nada da
hoće u budućnosti te Vas navesti da se pomirite s Bogom? To nije baš izgledno.
Svaki novi grijeh koji počinite širi provaliju koja Vas razdvaja od Njega, a
svako novo svetogrđe čini vaše srce sve tvrđim i tvrđim, dok na kraju ne
postane tako zadebljalo i bezosjećajno da ga čak i najnevjerojatnije čudo ne bi
dirnulo. Da se uvjerite u to, proučite Judin slučaj. Bio je izgubljen, iako je
bio drug našega Gospodina i apostol. Unatoč što je bio blizu Začetniku spasenja,
njegova ga je nevjernost navela da izda svog Učitelja i da skonča svoj život
samoubojstvom. „Bolje bi bilo tome
čovjeku, da se nije rodio“. Nesretna sudbina ovog nesretnog učenika može lako biti
i Vaša. Bez iznimne milosti Božje, čak i na svojoj smrtnoj postelji možete
ostati bez obraćenja – jer primanje posljednjih sakramenata nije jamstvo da ste
se zapravo pokajali – i tako bi propast bila neizbrisivo zapečaćena.
Ali na
sreću za Vas, Bog Vas previše voli usprkos Vašoj tvrdoglavosti, a da bi Vas
ostavio u tako jadnoj situaciji. On ništa ne štedi da Vas spasi čak i protiv Vaše
nastrane volje. Ali On zna predobro da je stanje Vaše duše tako očajno da mora
koristiti herojske tretmane i krajnje mjere da vas spasi iz vječne smrti. Zbog
toga ove sadašnje nedaće koje Vam uzrokuju patnju. Te snažne, otrežnjujuće boli
i ta žalost i muka koju trpite su namijenjeni da Vas navedu da ozbiljno
razmislite o neizmjerno većoj patnji koju trpe duše i tijela izgubljenih
grješnika u paklu – patnje koje su beskrajne u trajanju. Duge patnje koje Vam
ne daju da se odmorite ni danju ni noću potrebne su da bi Vas uzdigle iz
grješnog stanja i navele da molite za milost, milosrđe i spasenje prije negoli
bude kasno. Bog nije htio da patite i samo Vas oklijevajući kažnjava. Njegova
velika ljubav prema Vama nagoni Ga da tako djeluje. A budući da je ljubav
motiv, On Vam neće poslati veće patnje nego što su potrebne za iscjeljenje Vaše
duše i njezinu obnovu. On koristi samo ono što je nužno, niti manje niti više,
jer čak i vješti kirurg odstranjuje samo onoliko bolesnog tkiva koliko je
potrebno da bi spasio pacijentov život.
Ovo
objašnjava težak financijski gubitak ili potpunu propast uspješnog posla koja Vas
je svela na stanje siromaštva i potrebe; taj tužni i teški gubitak koji je od Vas
ugrabio jedno od sedam vrlo voljene djece, ili Vašeg voljenog muža ili ženu; tu
strašnu nesreću ili dugotrajnu bolest zbog koje ležite na krevetu s boli koja
ne popušta tjednima, a možda i mjesecima; gubitak dobrog glasa zbog nečije
klevete, ogovaranja ili trača; to udaljavanje od prijatelja zbog nekog
nesporazuma ili zlobnog spletkarenja neprijatelja; taj niz bolesti u Vašoj
obitelji koje gomilaju troškove za liječnike i lijekove. To su dokazi ne Božje
ljutnje, nego Njegove očinske ljubavi prema Vama i Njegove žarke želje da Vas
spasi svim sredstvima od opasnosti vječne propasti koju sami birate. On želi da
se spasite i da budete vječno sretni s Njime u nebu.
Budite
stoga mudri i prihvatite te križeve s prikladnim stavom, tako da oni postignu
svoju svrhu za koju su poslani. Oni će Vas voditi potpunom obraćenju. Oni će Vam
pomoći začeti iskrenu žalost za svoje grijehe i da tražite oproštenje u
sakramentu ispovjedi. Na taj će Vas način ta jako gorka i žestoka sredstva koja
Vam nebeski Liječnik daje spasiti od vječnih muka u paklu.
(vlč. F. J. Remler, C.M., Zašto moram trpjeti? Knjiga
svjetla i utjehe, str. 41. – 45.)
Primjedbe
Objavi komentar