Biskup Schneider i cjepiva ili Bože, oslobodi nas katoličkih zvijezda

 


Upoznao sam biskupa Schneidera i iznimno ga poštujem. Tako sam pročitao njegovu izjavu o cjepivima protiv COVID-a s težištem na dva ključna katolička načela.


  • Dvostruki učinak
  • Suradnja u zlu


Prije početka, želio bih vam svrnuti pozornost na svoju seriju članaka o moralnosti cjepiva.


Evo sažetka da vam uštedim vrijeme.


1. Načelo dvostrukog učinka ne može se primijeniti jer se stvarni čin ubojstva (pobačaj) dogodio prije nekoliko desetljeća.

2. Ovdje se radi o suradnji u zloj situaciji.

3. Ako smo cijepljeni moralno okaljanim cjepivom, naša je suradnja u zlu udaljena.

4. Katolici nemaju obvezu izbjegavati daljnje grešne prilike.

5. Upotreba moralno okaljanih cjepiva doista potiče njihov daljnji razvoj i još gore, razvoj novih besmrtnih staničnih linija stvorenih od ubijenih beba.

6. Zbog #5, imamo obvezu zahtijevati moralna cjepiva (postoji niz neokaljanih cjepiva u razvoju) i zatražiti ih kada su dostupna.


Načela su ključna jer ona trebaju usmjeravati naše djelovanje u vremenu krize. Dobra načela omogućuju nam da imamo čistu savjest nakon što se kriza razriješi.


Time zaključujemo sažetak načela.


Pregled izjava


Cijelu izjavu možete pronaći na mrežnoj stranici časopisa Crisis Magazine.


Pa prijeđimo onda na stvar...


"Sve veći broj crkvenih ljudi (biskupske konferencije, pojedini biskupi i svećenici) govori da bi, u slučaju da ne postoji alternativno cjepivo koje koristi etički dopuštene tvari, bilo moralno dopušteno da katolici primaju cjepiva napravljena od staničnih linija pobačene djece."


Kratko pojašnjenje – dotične su stanične linije izvedene iz stanica dvije pobačene bebe. Za ove stanične linije nisu potrebni novi pobačaji. Postoje i druge stanične linije koje su neokaljane.


"Pristaše ovoga stava pozivaju se na dva dokumenta Svete Stolice: prvi, Papinske akademije za život, naslovljen je 'Razmatranje o moralnosti upotrebe cjepiva koja su dobivena korištenjem stanica pobačenih ljudskih embrija', objavljen 9. lipnja 2005.; drugi, uputa Kongregacije za nauk vjere, nosi naziv 'Dignitas Personae, o određenim bioetičkim pitanjima' i izdana je 8. rujna 2008. Oba ova dokumenta dopuštaju korištenje takvih cjepiva u iznimnim slučajevima i na ograničeno vrijeme, na temelju onoga što se u moralnoj teologiji naziva udaljenom, pasivnom, materijalnom suradnjom sa zlom. Spomenuti dokumenti tvrde da katolici koji istodobno koriste takva cjepiva imaju “dužnost da iznesu svoje neslaganje i da traže da njihov zdravstveni sustav učini dostupnim druge vrste cjepiva”."


Nisam siguran u vezi s 'ograničenim vremenom' jer postoji niz moralno okaljanih cjepiva koja daleko nadilaze raspravu o COVID-u.


"U slučaju cjepiva napravljenih od staničnih linija pobačenih ljudskih zametaka, vidimo jasno proturječje između katoličkoga nauka da je potrebno kategorički, i izvan sjene svake sumnje, odbaciti pobačaj u svim slučajevima kao teško moralno zlo koje vapi u nebo za osvetu (vidi Katekizam Katoličke crkve br. 2268, br. 2270), i praksu da se cjepiva dobivena od pobačenih fetalnih staničnih linija smatraju moralno prihvatljivima u iznimnim slučajevima 'nužne potrebe' - na temelju udaljene, pasivne, materijalne suradnje. Tvrditi da takva cjepiva mogu biti moralno dopuštena ako nema alternative je samo po sebi proturječno i ne može biti prihvatljivo za katolike."


Biskup je pogriješio. Slijedeći nauk kako je on izložen u dokumentima, cjepiva su moralno okaljana po stečenim spoznajama i staničnim linijama dobivenim od ubijenih beba. Čin cijepljenja moralno okaljanim cjepivom predstavlja daljnju suradnju u zlu od prije nekoliko desetljeća.


Mislim da je također važno shvatiti da pobačaj u načelu nije novi grijeh, to je jednostavno ogavno ubojstvo i od tog ubojstva (na udaljeni način) izvlačimo korist. Baš kao što Sjevernoamerikanci imaju koristi od ubojstava i nemoralnih postupaka raznih vlada u njihovim odnosima s Indijancima. Isto smo tako stekli koristi od 'istraživanja' koja su počinili razni njemački liječnici tijekom Drugoga svjetskoga rata.


"Teološko načelo materijalne suradnje svakako je valjano i može se primijeniti na čitav niz slučajeva (npr. u plaćanju poreza, korištenju proizvoda od robovskog rada itd.). Međutim, ovo načelo se teško može primijeniti na cjepiva napravljena od fetalnih staničnih linija, jer oni koji svjesno i dobrovoljno primaju takva cjepiva ulaze u svojevrsnu povezanost, iako vrlo udaljenu, s procesom industrije pobačaja. Zločin pobačaja toliko je monstruozan da je svaka vrsta povezivanja s ovim zločinom, čak i vrlo udaljena, nemoralna te je katolik, kad toga postane potpuno svjestan, ne može prihvatiti ni pod kojim okolnostima. Onaj tko koristi ova cjepiva mora shvatiti da njegovo tijelo ima koristi od 'ploda' (iako su koraci uklonjeni nizom kemijskih procesa) jednog od najvećih zločina čovječanstva."


Ovo izgleda kao pozivanje na emocije. Ono što nedostaje je jasan argument zašto se načelo udaljene suradnje u zlu ne može primjeniti na slučaj ubojstva. Grijeh je grijeh, zlo je zlo. Bez obzira na smrtni grijeh, ne možemo u njemu surađivati u neposrednom i bližem smislu.


Ovdje se radi o udaljenoj i dalekoj vezi putem niza radnji, a ne samo kemijskim procesom, kako to impliciraju potpisnici. Ubojstvo dvoje djece bilo je naprosto prvi čin i ovaj nemoralni čin kvari preostala moralno dopuštena djela u lancu. Nadalje, pobačaj nije izveden u svrhu stvaranja cjepiva. To je bio sekundarni djelatni cilj klinike za pobačaje.


"Svaka veza s procesom pobačaja, čak i najudaljenija i implicitna, bacit će sjenu na dužnost Crkve da nepokolebljivo svjedoči o istini da pobačaj treba potpuno odbaciti. Ciljevi ne mogu opravdati sredstva. ... prihvaćanje ovih cjepiva od strane katolika, uz obrazloženje da to uključuje samo 'daljnju, pasivnu i materijalnu suradnju' sa zlom, išlo bi na ruku neprijateljima Crkve i oslabilo bi je kao posljednje uporište protiv zla pobačaja."


Bacanje sjene ne uklanja svjetlo uključenih načela. Ili je sudjelovanje u udaljenom zlu dopušteno ili nije.


Ili je primanje moralno okaljanih cjepiva udaljena suradnja ili nije. Grijeh je grijeh, a ubojstvo je samo jedno zlo na ovome svijetu.


U sljedećim odlomcima potpisnici nastavljaju ponavljati ovaj poziv na različitim razinama, uključujući sljedeće:


  • Gospodin je rekao da će na kraju vremena i izabrani biti zavedeni (usp. Mk 13,22). Danas cijela Crkva i svi vjernici katolici moraju nužno težiti tome da se ojačaju u nauku i vjerskoj praksi.
  • U suočavanju sa zlom pobačaja, katolici se više nego ikad moraju 'uklanjati od svake vrste zla' (1 Sol 5,22). Tjelesno zdravlje nije apsolutna vrijednost.
  • Poslušnosti Božjemu zakonu i vječnom spasenju duša treba dati prvenstvo.
  • Cjepiva dobivena iz stanica okrutno ubijene nerođene djece jasno su apokaliptičnog karaktera te mogu biti navještaj žiga zvijeri (vidi Otkr. 13:16).


Sve to ništa ne govori o spomenutim načelima te se čini da jednostavo stvara pomutnju.


"Ova izjava je napisana uz savjet liječnika i znanstvenika iz raznih zemalja. Značajan doprinos dali su i laici: bake, djedovi, očevi i majke obitelji te mladi. Svi konzultirani – neovisno o dobi, nacionalnosti i profesiji – jednoglasno su i gotovo instinktivno odbacili ideju o cjepivu dobivenom od staničnih linija pobačene djece. Nadalje, smatrali su da je opravdanje za korištenje takvih cjepiva (tj. 'udaljena materijalna suradnja') slabo i neprikladno. To je utješno i ujedno vrlo znakovito: njihov jednoglasni odgovor je daljnje očitovanje snage razuma i sensusa fidei."


Ovo pozivanje na ankete raznih vjernika, liječnika i znanstvenika me ražalostilo. Ovo nije 'odraz sensusa fidei', već anketa i pogrešan pristup koji još uvijek zanemaruje povijest okaljanih cjepiva i načela kojima se trebamo služiti da bismo usmjeravali svoje postupke.


Katoličke zvijezde


A sada... da objasnim "Bože, oslobodi nas katoličkih zvijezda".


Tradicionalni katolici su desetljećima proganjani jer su katolici. To je teška situacija i kada netko govori kako bi učvrstio naša uvjerenja, imamo sklonosti da mu gravitiramo i držimo se svake njegove riječi (napisane i izgovorene).


Problem s junacima je u tome što su ljudi i stoga pogrešivi.


Primjerice, Michael Cohen, koji je neko vrijeme bio miljenik katoličkih krugova. Zatim je naišao na zid katoličkog učenja... i napustio vjeru. Biskup Williamson je sličan slučaj.


Sada na biskupa Schneidera...


Dakle, iako poštujem i divim se velikom dijelu onoga što je biskup Schneider rekao i učinio, ne mogu podržati njegovo odstupanje od gore navedenih načela.


Ne želim odbaciti biskupa Schneidera, ali (još jednom) upozoravam katolike svih vrsti i skupina da procijene što govore naši katolički junaci u svjetlu katoličkog nauka i načela. To je jedini način da se uvjerimo da nas ne vode u ponor.


Osim ove teme, koliko sam primijetio, biskup Schneider je bio odlučni pobornik, usklađen s katoličkim naukom i načelima.


Zaključak


Dao sam ovom članku podnaslov "Bože, oslobodi nas katoličkih zvijezda" s razlogom. Sklonost za potvrdom vlastitog mišljenja je stvarna i dobronamjerne osobe kao što je LifeSite News će gravitirati onima koji utvrđuju njihovu perspektivu.


To je opasno ako se katolička načela emocionalno odbace, kao što vjerujem da je učinjeno u ovom slučaju. Bilo je opasno kada je biskup Williamson to učinio, a jednako je opasno kada biskup Schneider slijedi njegov primjer... Pretpostavljam da će oni koji ne poznaju spomenuta načela biti ljuti zbog ove tvrdnje – neka. U oba slučaja biskupi zanemaruju stvarnost, ljudsku prosudbu i načela. Barem u slučaju biskupa Schneidera to nije tako odbojno i društveno neprihvatljivo kao u slučaju biskupa Williamsona.


Ukratko, suzdržavanje od moralno okaljanog cjepiva nije brdo na kojemu sam spreman umrijeti ako to mogu učiniti slijedeći katolička načela.


Izvor: https://tradicat.blogspot.com/2021/01/bishop-schneider-and-vaccines-or-may.html

Primjedbe

  1. Da li možete iskreno braniti život nerođenih ako primite cjepivo okaljano pobačajem, što nije to licemjerno?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, može se iskreno braniti život nerođenih; i ne, nije licemjerno ako se netko pod određenim uvjetima (kako je to utvrđeno u zdravoj katoličkoj moralnoj teologiji) odluči cijepiti cjepivom koje je okaljano pobačajem, jer se radi o udaljenoj, a ne bližoj suradnji u pobačaju. To je katolički nauk, a ostalo je (nekatolički) sentimentalizam.

      Izbriši
    2. Dajte molim Vas, to je pitanje logike, a ne neke moralne teologije iza koje se pokušavate sakriti.
      Kako netko može istovremeno sudjelovati u zločinu abortusa i zalagati se protiv njega?
      Pa to je po definiciji licemjerje.

      Izbriši
    3. Osporavati mjerodavnost moralne teologije u ovom pitanju znači odbaciti upotrebu razuma u svjetlu vjere, što predstavlja iracionalni sentimentalizam. A on je sve samo ne katolički.

      Izbriši
  2. Na koje određene uvjete mislite?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Detaljnije odgovore možete pronaći u ova dva teksta:

      https://christusrexhrvatska.blogspot.com/2021/07/je-li-upotreba-cjepiva-za-covid-19.html

      https://christusrexhrvatska.blogspot.com/2021/07/moralni-kriteriji-za-upotrebu-covid.html

      Izbriši

Objavi komentar