Nakon
pisma nadbiskupa Viganòa o skandalu seksualnih zlostavljanja koje je
izazvalo veliku prašinu, isti se prelat nakon kraćega vremena
ponovno javio sa svojim osvrtom na izostalu papinu reakciju. Prijevod
teksta donosimo u nastavku.
*****
Scio
Cui credidi
(2 Tim 1,12)
(2 Tim 1,12)
Prije
nego što započnem
svoje pismo,
prije svega želim iskazati
hvalu i slavu
Bogu
Ocu
za svaku situaciju i iskušenje koje je pripravio i koje će mi
pripraviti tijekom moga
života. Kao
svećenik i biskup svete Crkve, Kristove Zaručnice,
pozvan sam kao svaka krštena osoba da svjedočim za istinu. Darom
Duha koji me s radošću podržava na putu na koji sam pozvan da
putujem, namjeravam to činiti do kraja svojih
dana. Naš
jedini Gospodin uputio je i meni poziv: ,,Slijedi me!“,
i
namjeravam ga slijediti uz pomoć njegove milosti do kraja svojih
dana.
"Pjevat
ću Gospodu, dok sam živ; slavit ću Gospoda, svojega, dok sam god.
Neka
mu se dopadne pjesma moja! Ja, ja se veselim u Gospodu.“
(Psalam 103, 33-34)
(Psalam 103, 33-34)
*****
Prošlo
je mjesec dana otkako
sam, isključivo za dobro Crkve, predstavio
svoje svjedočanstvo o onome što se dogodilo u audijenciji s Papom
Franjom 23. lipnja 2013. godine i u vezi s određenim stvarima o
kojima sam
mogao znati
u službama
koje
su mi bile
povjerene
u Državnom tajništvu i u
Washingtonu, u odnosu na one koji snose odgovornost za prikrivanje
zločina koje
je počinio bivši
nadbiskup te
prijestolnice.
Moja
odluka da otkrijem te
teške činjenice bila je za mene najbolnija i najozbiljnija odluka
koju sam ikad učinio
u svome
životu. Učinio
sam je nakon dugog razmišljanja i molitve, tijekom mjeseci duboke
patnje i tjeskobe, tijekom krešenda stalnih vijesti o strašnim
događajima,
s tisućama uništenih nevinih žrtava te
poremećenih zvanja i života mladih svećenika i redovnika. Šutnja
pastira koji su mogli popraviti situaciju i spriječiti nove žrtve
postala je sve neodrživija, razarajući zločin za Crkvu. Dobro
upoznat s golemim posljedicama koje moja svjedočanstva mogu imati,
jer ono što sam želio otkriti uključuje samog Petrovog
nasljednika, ipak sam odlučio progovoriti kako bih zaštitio Crkvu i
izjavljujem čiste
savjesti pred
Bogom da je moje svjedočanstvo istinito. Krist
je umro za Crkvu, a Petar, servus
servorum Dei,
prvi je koji je pozvan služiti Kristovoj Zaručnici.
Svakako,
neke činjenice
koje sam trebao otkriti bile su obuhvaćene papinskom tajnom koju
sam obećao čuvati
i koju
sam vjerno čuvao
od početka svoje
službe Svetoj Stolici.
Ali
svrha bilo koje tajne, uključujući i papinske tajne, jest štititi
Crkvu od svojih neprijatelja, a ne prikriti se i postati sudionik
u zločinima koje su počinili neki njezini članovi. Ne
svojim
izborom, bio
sam svjedok šokantnih činjenica, kao što navodi Katekizam
Katoličke Crkve (članak
2491.), pečat tajnosti nije obvezujući kada se vrlo teška šteta
može izbjeći samo otkrivanjem istine. Samo
pečat ispovijedi mogao je opravdati moju šutnju.
Ni
papa ni ikoji
kardinal u Rimu nisu zanijekali činjenice koje sam iznio u svom
svjedočanstvu.
,,Qui
tacet consentit“
ovdje zasigurno vrijedi, jer ako oni niječu
moje svjedočanstvo, trebaju samo to reći i pružiti dokumentaciju
koja će potkrijepiti
to poricanje.
Kako
se može izbjeći zaključak da je
razlog zbog kojega
ne pružaju
dokumentaciju što
znaju da ona potvrđuje moje svjedočanstvo?
Središte
moga
svjedočanstva
bilo je to da je od barem
23. lipnja 2013. papa od mene znao koliko je perverzan i zao
McCarrick u svojim namjerama i djelima, a umjesto da
poduzme
mjere
koje bi svaki dobar pastir trebao poduzeti, papa je učinio
McCarricka jednim od svojih
glavnih agenata u upravljanju Crkvom što se tiče Sjedinjenih
Država, Kurije, pa čak i Kine, kako danas gledamo
s velikom brigom i tjeskobom za tu Crkvu mučenicu.
No
papa je
odgovorio na moje svjedočanstvo: ,,Neću reći ni riječi!“
Ali, suprotstavljajući se samome sebi, usporedio je svoju šutnju s
onom Isusovom u Nazaretu i pred Pilatom i usporedio me s velikim
tužiteljem, Sotonom, koji sije sablazan
i podjelu u Crkvi – iako nikada nije izgovorio moje ime.
Da
je bio rekao: ,,Viganò je lagao“,
izazvao bi
moju vjerodostojnost dok bi pokušao potvrditi svoju.
Time
bi pojačao zahtjev Božjega
naroda i svijeta za dokumentacijom potrebnom za utvrđivanje toga tko
je rekao istinu. Umjesto
toga, plasirao je protiv mene suptilnu klevetu – klevetanje kao
prijestup je često uspoređivao s težinom ubojstva. Doista,
to je učinio više puta u kontekstu slavljenja Presvetoga
Sakramenta,
Euharistije,
gdje nema opasnosti
da ga
novinari
izazovu.
Kad
je razgovarao s novinarima, zamolio ih je da iskoriste svoju
profesionalnu zrelost i izvuku svoje zaključke.
Ali
kako novinari mogu otkriti i znati istinu ako
oni koji su izravno uključeni u neku stvar odbijaju odgovoriti na
bilo kakva pitanja ili objaviti dokumente? Papina
nespremnost da odgovori na moje optužbe i njegova gluhoća na žalbe
vjernika zbog odgovornosti teško su uskladivi
s njegovim pozivima na transparentnost i izgradnju mostova.
Štoviše,
papino pokrivanje McCarricka očito nije bila izolirana greška. U
novinama je nedavno dokumentirano mnogo više slučajeva, pokazujući
da je papa Franjo branio homoseksualne svećenike koji su počinili
ozbiljna seksualna zlostavljanja maloljetnika ili odraslih. To
uključuje njegovu ulogu u slučaju vlč.
Julija
Grassija
u Buenos Airesu, vraćanje vlč.
Maura
Inzolia nakon što ga je papa Benedikt maknuo sa
službe (sve dok nije završio u zatvoru, nakon čega ga je papa
Franjo laicizirao) i zaustavio istragu optužbi za seksualno
zlostavljanje protiv kardinala Cormaca
Murphyja
O'Connora.
U
međuvremenu je
izaslanstvo USCCB-a na čelu s njezinim predsjednikom kardinalom
DiNardom otišlo u Rim tražeći da
Vatikan pokrene
istragu
o McCarricku.
Kardinal
DiNardo i drugi prelati trebali bi reći Crkvi u Americi i svijetu:
je li papa odbio provesti vatikansku istragu o McCarrickovim
zločinima i onima koji su odgovorni za njihovo prikrivanje?
Vjernici
zaslužuju to
znati.
Uputio
bih poseban apel kardinalu Ouelletu jer sam kao nuncij uvijek s njime
radio u velikome
skladu i uvijek sam prema njemu imao veliko poštovanje i
naklonost. Sjetit
će se kada me na kraju moje službe
u Washingtonu primio navečer u svojem stanu u Rimu na dugi
razgovor. Na
početku pontifikata pape Franje on je zadržao svoje dostojanstvo,
kao što je pokazao hrabrošću
kada
je bio nadbiskup Québeca. Kasnije
je
međutim
– kada je njegov rad kao prefekta Kongregacije za biskupe bio
potkopavan, jer su preporuke za biskupska
ređenja prenosili
izravno
papi Franji dvojica
homoseksualnih „prijatelja“ iz njegovog dikasterija, zaobilazeći
kardinala – odustao. Njegov dugi članak u L'Osservatore
Romano,
u kojem je istupio u prilog
kontroverznijih
vidika
u Amoris
Laetitiji,
predstavlja njegovu predaju.
Uzoriti,
prije nego što sam otišao u Washington, Vi
ste bili ti koji ste mi rekli o sankcijama pape Benedikta protiv
McCarricka. Imate
na raspolaganju ključne dokumente koji inkriminiraju McCarricka i
mnoge u Kuriji
zbog njihovih prikrivanja. Uzoriti,
pozivam Vas
da svjedočite istinu.
*****
Konačno,
želim vas ohrabriti, dragi vjernici, moja braćo i sestre u Kristu:
ne budite nikada
potišteni!
Usvojite
čin vjere i potpunog pouzdanja sv. Pavla
u njegovoj Drugoj
Poslanici Timoteju, u Krista
Isusa,
našega
Spasitelja,
Scio
cui credidi,
koje ja biram
kao biskupski moto.
Ovo
je vrijeme pokajanja, obraćenja, molitava, milosti, da
bi se
Crkva,
Zaručnica
Jaganjčeva,
pripravila
da bude spremna za borbu i pobjedu s Marijom u borbi protiv starog
zmaja.
,,Scio
Cui credidi“
(2 Tim 1,12)
U tebe, Isuse, svoga jedinoga Gospodina, stavljam sve moje pouzdanje.
,,Diligentibus Deum omnia cooperantur in bonum“ (Rim 8, 28).
U tebe, Isuse, svoga jedinoga Gospodina, stavljam sve moje pouzdanje.
,,Diligentibus Deum omnia cooperantur in bonum“ (Rim 8, 28).
Kako
bih proslavio uspomenu na svoje
biskupsko ređenje 26. travnja 1992. godine koje mi je podijelio
sv. Ivan Pavao II., izabrao sam ovu sliku uzetu iz mozaika bazilike
sv. Marka u Veneciji.
Ona
predstavlja čudo stišavanja
oluje.
Bio
sam zadivljen činjenicom da je u Petrovoj lađi,
razbacivanoj
vodom, lik Isusa prikazan dvaput.
Isus
je čvrsto spavao na pramcu, a Petar ga pokušava probuditi:
,,Učitelju,
zar ti ne mariš, što ginemo?“
U
međuvremenu apostoli prestrašeni gledaju svaki u drugom smjeru i ne
shvaćaju da Isus stoji iza njih, blagoslivljajući ih i uvjerljivo
upravljajući
lađom:
,,I ustavši zaprijeti vjetru i reče moru:
,,Umukni!
Mirno
budi!...
Tada
im reče:
Što
ste tako
strašljivi? Zar još nemate vjere?“
(Mk
4, 38-40).
Scena
je vrlo suvremena
u prikazivanju ogromne oluje koju Crkva prolazi u ovome času, ali s
bitnom razlikom: Petrov
nasljednik ne samo da ne vidi Gospodina kako
upravlja
brodom,
čini se da čak ne namjerava probuditi Isusa koji spava na pramcu.
Je
li Krist svome
namjesniku
možda postao nevidljiv?
Možda
je u iskušenju da pokuša djelovati kao zamjena našeg jedinog
Učitelja i Gospodina?
Gospodin
u potpunosti upravlja lađom!
Neka
Krist, Istina, uvijek bude svjetlo na našem
putu!
+
Carlo Maria Viganò
Naslovni
nadbiskup
Ulpiane
Izvor:
https://remnantnewspaper.com/web/index.php/headline-news-around-the-world/item/4111-vigano-doubles-down-accuses-francis-of-losing-sight-of-christ
Primjedbe
Objavi komentar