Životni
put i osobnost dr. Gregorius Hessea su neuobičajeni. Kao promovirani
teolog i crkveni pravnik odustao je od obećavajuće karijere u
Vatikanu čim je ustanovio da se ne može niti želi uskladiti s
modernizmom koji vlada u Rimu. Bez financijske sigurnosti živio je
dalje u svome bečkom zavičaju te si je morao zaraditi za životne
troškove putem predavanja i prevođenja. S druge je strane pak imao
slobodu koju su mu otvorili zakoni o stanju nužde koji su stupili na
snagu zbog crkvene krize. Dr. Hessea odlikovala je rijetka povezanost
učenosti sa sposobnošću da drugima prenosi svoje znanje na
razumljiv, opušten i privlačan način.
Gregorius
Hesse rođen je 27. lipnja 1953. u Beču. Njegov stric, prelat Erwin
Hesse, bio je župnik župe sv. Roka u Beču. Najprije je studirao
tehničke znanosti i ekonomiju u Beču te je proveo neko vrijeme na
praksi u tvornici boja u Frankfurtu te u Mercedesu u Sindelfingenu.
1976. odlučio se poći u Rim da bi postao svećenik. Studirao je na
,,Angelicumu“ te je bio promoviran u teologiji i crkvenome pravu.
21. studenoga 1981. zaredio ga je za svećenika nadbiskup Aurelio
Sabattani u bazilici sv. Petra.
Od
1986. do 1988. radio je kao tajnik kardinala Alfonsa Marije
Sticklera, a nakon toga do 1991. u Papinskome tajnome arhivu. Tijekom
toga vremena doživio je dr. Hesse propadanje katoličke vjere u Rimu
i spoznao da je za to kriva prije svega nova liturgija. Ubrzo nakon
svoga svećeničkoga ređenja počeo je stoga služiti samo
tridentski obred. Kada je 1991. kardinal Stickler otišao u mirovinu,
spoznao je da je njegovo daljnje djelovanje u Rimu besmisleno te se
vratio u Beč.
U
svome stanu u Scheibenbergerstraße
živio je otada bez osiguranih primanja od prevođenja i predavanja,
koja su ga vodila po cijeloj Europi te skoro svake godine više
tjedana uzduž i poprijeko SAD-a. U noći s 24. na 25. siječnja
2006. doživio je dr. Hesse u svome stanu usred šećerne bolesti
težak srčani udar od čijih je posljedica istoga dana umro u
bolnici. 16. veljače 2006. bio je pokopan na središnjem groblju u
Beču.
Citati
dr. Gregoriusa Hessea
Pripadam
malobrojnim svećenicima koji su II. vatikanski riječ po riječ
proučili i više puta pročitali. Otvoreno i iskreno vam priznajem:
to je tako teška brbljarija koja čovjeka uspava poput tableta i
nakon sat vremena čitanja više ne zna što čita.
*
Najčešća riječ na koncilu je: ali.
*
Svećenici
Bratstva sv. Petra i Instituta Krista Kralja imaju na propovjedaonici
vjernicima reći da nemaju ništa protiv novoga obreda i da nemaju
ništa protiv II. vatikanskoga. Točno ono
što
je prije 2000 godina značilo
prinijeti
zrno
tamjana na
čast
caru.
*
I
ja sam nekada bio tako glup pa sam služio novi obred. Ali tada nisam
znao bolje. No zato sam se pokajao. A predbacujem
si
što nisam bolje studirao, što nisam dovoljno poznavao stvari, nisam
dovoljno znao da bih vidio da je novi obred zločin.
*
Koncilska
Crkva ima svoj vlastiti Gestapo. Uvijek imaju nekoga tko će reći:
,,Jeste li čuli, župnik taj-i-taj je u nedjelju nekome dao da služi
staru Misu!“ O, pa većega zločina stvarno nema: kada se stavi
golu djevojku da pleše na oltaru, onda je to liturgijski
eksperiment. Kada se pak služi stara Misa, to je zločin.
*
Tri
kardinala htjeli su me uzeti, pet ih je to natuknulo. Mogao sam u
Rimu napraviti izvrsnu karijeru. Sada bih bio monsinjor, onda bih
jednom postao pomoćni biskup, potom se postane nadbiskupom. A ako se
dobije zgodno namještenje, onda se još dobije crveni šešir i
postane kardinalom. A k tome bih trebao samo u nedjelju u nekoj maloj
župi u Rimu služiti novu Misu na talijanskome. Ne bih nikada trebao
podjeljivati pričest na ruku. U Rimu nije to tako strogo i bio bih
mogao reći: ,,Ne, to mi je mrsko. Ne mogu se ostvariti kada dajem
pričest na ruku.“
*
Čovjekova
narav treba sakralni jezik prvo zbog otajstva, drugo zbog
nepromjenjivosti, treće zbog usmjerenosti prema Bogu s kojim ipak ne
razgovaram kao s nekim idiotom koji mi je upravo zauzeo parkirno
mjesto.
*
Nekada
bi protestant došao u Beč na godišnji te bi ,,omaškom“
nedjeljom u 10 h ušao u katedralu sv. Stjepana na kardinalovu
pontifikalnu Misu, zastao, promotrio, poslušao što se zbiva, ostao
duboko potresen, kleknuo i rekao: ,,To je prava religija, tu je Bog“
– Ako bi danas u 10 h došao u katedralu sv. Stjepana, dobio bi
gastritis.
*
U
dokumentu o drugim religijama Unitatis redintegratio, koji nije baš
kratak, riječ ,,obraćenje“ ne pojavljuje se nijednom.
*
Ekumenizam
ne znači stalno s drugim brbljati. Znate li kako je nastao cijeli
nered? Eva je vodila s đavlom dijalog. Tko voli, neka izvoli!
*
Kada
je sv. Grgur Veliki rekao: ,,Žena je vrata nebeska, kroz koja čovjek
ide u pakao“, time nije mislio uvrijediti sve žene kojih je ikada
bilo, nego je samo predstavio grijeh protiv šeste zapovijedi kakav
on jest: on uz rezervu nije najgori grijeh, ali je upravo zato
najopasniji. On je droga bez mamurluka.
*
Ne
može netko reći: ,,Vjerujem u Boga“, a onda u nedjelju za vrijeme
sv. Mise imati nešto ,,važnije za obaviti“.
*
Često
pucam barutom, iako je to opasno. Ipak nije ni upola toliko opasno
kao baviti se ukazanjima i čudima. Jer ako napravim grešku s
barutom, onda sam napravio prvu i posljednju grešku i ubio svoje
tijelo. A hobi s ukazanjima i čudima može ubiti dušu.
Primjedbe
Objavi komentar