Kako okrenuti Michaela Vorisa?


Dobio sam nekoliko e-mailova i poruka u kojima sam obaviješten da je Michael Voris još jednom udario na Svećeničko bratstvo sv. Pija X., tvrdeći da su oni u „raskolničkom stanju“ te sam Rim „poziva na red“ zašto dopušta situaciju u kojoj se „raskolnici osjećaju kao da su u dobroj poziciji“.

Često takve vrste poruka uključuju pitanje za koje uopće ne mogu prebrojati koliko puta mi je postavljeno: "Pa što se to dogodilo s Michaelom Vorisom? Nikad nije bio toliko neprijateljski nastrojen prema tradicionalistima..."

Shvaćam. Razočaran sam Michaelom Vorisom kao i bilo tko – ne zato što nemam pojma što ga je nagnalo da ubode svoje tradicionalne prijatelje u leđa, nego zato što znam. Samo nisam bio zainteresiran da to iznesem u javnost.

Pomaknimo sat unatrag do 2012. godine...

Dobio sam e-mail poruku od mladića iz osoblja koje se tada zvalo Real Catholic TV. Obavijestio me da me je Michael Voris htio intervjuirati u studiju o FSSPX-u.

Do danas nisam siguran zašto je od svih ljudi Michael želio intervjuirati baš mene o toj temi, ali očito je nešto što sam napisao za Katoličku novinsku agenciju privuklo njegovu pažnju, i iako sam tada još gacao u neokonzervativnim vodama, mora da je stekao dojam da sam, ako ne član, barem upoznat s Bratstvom.

Taj intervju se može pogledati u videu ispod (iako je u međuvremenu bio izbrisan sa stranice CMTV-a, kao i sva druga moja javljanja).

Ako ga pogledate, vidjet ćete vrlo srdačan razgovor koji je u potpunosti usredotočen na istinu – istinu o nadbiskupu Lefebvreu, istinu o motivima Bratstva, istinu o njegovim ciljevima i istinu o krizi u Crkvi.


Intervju s Michaelom Vorisom o FSSPX-u od Louia Verrecchia iz 2012. na Vimeu

Iako sam nije branitelj Bratstva, u ovom intervjuu se vidi Michael Voris različit od današnjeg; "stari Michael", čovjek koji se jedino fokusirao na otkrivanje istine i obranu vjere, toliko da je njegova otvorenost za namjere FSSPX-a i njihovoga katoličanstva bila potpuno očevidna.

Tijekom sljedećih nekoliko godina, čak i nakon što je moje pisanje odražavalo činjenicu da su mi se oči otvorile za Tradiciju, pojavljivao sam se u Michaelovim programima više puta, uključujući seriju od 13 dijelova koju sam snimio sa CMTV-om 2013. godine o Drugom vatikanskom saboru.

Ova serija (također iščezla u memorijskoj rupi), iako odmjerena u kritici koncilskih tekstova, jasno je dala do znanja da je Koncil iznio tvrdnje koje su očito nepomirljive s katoličkom vjerom.

Dok Michael i ja nismo baš bili bliski prijatelji, on je zasigurno bio osoba koju bih nazvao prijateljem i obrnuto.

U tom istom razdoblju Michael se sprijateljio i s ljudima poput Chrisa Ferrare, Michaela Matta, Johna Vennarija, dr. Johna Raoa i Jamesa Vogela. Proveo je vrijeme sa svakim od njih kao sugovornicima na Konferenciji o katoličkom identitetu iz 2013. godine i bio je gost (zanimljivost do koje sam došao preko jednoga velikodušnoga člana FSSPX-a) na Rimskom forumu dr. Raoa u Gardoneu, u Italiji iste godine.

Nadalje, više puta je ugostio Chrisa kao gosta uživo i hvalio ga zbog oštromnih uvida.

Ukratko, Michael Voris bio je neupitni saveznik takozvanim „tradicionalistima“, čak i ako se sam nije smatrao jednim od njih u pravom smislu riječi.

Dakle, što se dogodilo?

U nekom trenutku 2012. godine, Michael je obaviješten da se najam prostora u kome je bila smještena Real Catholic TV neće obnoviti.

U to je vrijeme njihova financijska situacija bila takva da je vrlo realna mogućnost bila da se, barem privremeno, nađu bez studija i efektivno "bez posla".

Ono što se zatim dogodilo je sve što treba znati o Michaelovom iznenadnom preokretu gdje su dobri katolički ljudi i bližnji Kristovi vojnici koje je on nekada nazivao "prijateljima" odjednom postali ne samo za odbaciti, nego i predmet izrugivanja, kao da su gotovo preko noći postali neprijatelji.

U jedanaesti čas na scenu je stupio "princ na bijelom konju" i obožavatelj Michaela Vorisa, bogati župljanin FSSP-a iz Teksasa koji se ponudio da kupi obližnju zgradu u kojoj bi novoimenovana Church Militant.tv mogla uspostaviti svoj rad.

Problem riješen!

Ne tako brzo…

Dotični "dobrotvor" nije se htio zadovoljiti time da jednostavno potpiše nekoliko čekova, a da pritom stvarni posao prepusti profesionalcima. Ne, ovaj tip želio je zauzvrat svome ulaganju mnogo više od bilo kakvoga osjećaja zadovoljstva koje proizlazi iz čina katoličke filantropije.

Kao takav, iskoristio je svoj financijski učinak do točke da je efektivno za sebe kupio, osim nekretnina u predgrađu Detroita, titulu "glavnoga urednika" na CMTV-u.

Pošto su jednom njegove svakodnevne aktivnosti postale navika, iako uglavnom putem telefonskih poziva i e-mailova koje se nitko nije usudio ignorirati, s vremenom je uspio nametnuti Michaelu, između ostalog, i svoju osobnu mržnju prema Bratstvu sv. Pija X. uvjerivši ga nekako da usvoji taj iracionalni stav, barem u pogledu uredničkoga usmjerenja svoga programa.

(Još uvijek nisam uvjeren da Michael zapravo vjeruje u određeno smeće koje izlazi iz njegovih usta...)

To mu još nije bilo dovoljno da se zaustavi te je dobročinitelj-manipulator također uspio uvjeriti Michaela da je potrebno u eteru oblatiti neke svoje prijatelje, ne samo zbog njihove podrške Bratstvu, već zato što oni rutinski prelaze zacrtanu liniju koju FSSP službeno ionako ne može prijeći, a to je govor o nedostatcima i opasnostima Novus Ordo Missae i zabludama II. vatikanskoga, a da ne spominjemo izravne kritike papinih riječi i djela.

To je u biti to, ljudi. Volio bih da u priči ima i nešto časnije, ali zaista nema.

Michael Voris koji nije imao problema ukazivati na minsko polje Koncila, koji je FSSPX pošteno razmotrio u svjetlu krize u Crkvi i koji je nekada cijenio momke poput mene, Chrisa Ferrare, Michaela Matta i Johna Vennarija kao prijatelje, nije doživio nekakvo iskustvo "puta u Damask" na putu do današnjih dana u kojima on igra tužitelja, suca i porotu osuđujući cijelo mnoštvo; nego je prije doživio čovjeka s dubokim džepovima koji mu je kupio zgradu.

Dakle, ako vam je dosadilo da CMTV obasipa klevetama FSSPX kao i druge branitelje Tradicije, imate dva izbora; ili kolektivno zanemarite njihove voditelje, ili mu kupite veću zgradu jer, prijatelji moji, tako se okreće Michaela Vorisa.

Izvor: https://akacatholic.com/how-michael-voris-rolls/

Primjedbe