U posljednja dva teksta dao sam brojne razloge zašto je najbolje braniti vjeru i one koji je podupiru kroz pokret za obnovu tradicionalne Mise. Ovaj tekst će biti o tome što to u praksi znači za vas, dragi čitatelji.
Kao prvo, dopustite mi da sažmem razloge za ono što znam da će biti neugodan zaključak za mnoge katolike dobra srca, neke od kojih sam već naširoko raspravio u predhodnom postu.
Tradicionalni pokret održava dobre odnose s vjernim netradicionalnim svećenicima i laicima i u pravilu ne isključuje nikoga kada se radi o određenim projektima za obranu vjere. Netradicionalni konzervativci su često zatvorenija uma.
Ovaj pokret kombinira visoki stupanj povezanosti (i zbog zajedničke svrhe i zajedničkih kulturnih odnosa) s labavošću formalne organizacije što ga čini vrlo robusnim.
Tradicionalna Misa djeluje kao zapreka onima koji nisu ozbiljni oko vjere: ili ih obrati. Pravovjerje liturgije i onih koji su povezani uz nju međusobno ih povezuje.
Povijesno iskustvo pokreta efikasno je cjepivo protiv papolatrije.
Pokret pruža gustu mrežu suradnje i međusobne podrške unutar pouzdano pravovjerne zajednice, koja je potrebna za svećenike i laike koje žele očuvati vjeru u sadašnjoj krizi.
Tradicionalna Misa simbolizira i osnažuje našu povezanost s crkvenom Tradicijom u svim njezinim aspektima, što je nužno za dugoročno rješenje krize.
Na
kraju, da vratimo promišljanje na ono što je u našoj moći, što
možemo učiniti, pridonijeti pokretu – to je ono što svaki
katolik, pa čak i čitatelj ovoga bloga, može osobno učiniti.
Frustrirajuće
je vidjeti kako se kriza razvija i osjećati se bespomoćno. Ljudi se
žele uključiti na neki koristan način. Općeniti savjet za post i
molitvu je, naravno, dobar, ali prirodno je i znak zdravog instinkta,
htjeti učiniti nešto određenije povezano s trenutnim problemom. Pa
učinite nešto! Nemojte samo sjediti sa strane.
Ako
razumijete ulogu tradicionalnog pokreta u pružanju moralne i ponekad
praktične podrške za svećenike i laike koji čuvaju vjeru (5), i
bitno mjesto koje osjećaj katoličkog kontinuiteta s prošlosti ima
u obnovi
(6),i zatim providonosna
obilježja koja čine pokret kakav je danas manje ranjivim na napade
od bilo čega sličnoga (2-4), onda je očigledno da svatko od nas
može učiniti nešto u vezi krize. Sve što činimo da bismo
podržali tradicionalni pokret, da učinimo njegovu mrežu većom,
gušćom i efikasnijom, dat će doprinos obrani vjere, a pokret
toliko puno čini, na tolikim mnogim mjestima, da nitko, nigdje, ne
može ne uspjeti odigrati u njemu svoju ulogu. Nitko.
Post
i molitva imat će veće značenje,
i zaista veliku zaslugu u Božjim očima, ako se rade zajedno s
drugima kao dio nekog organiziranog plana. U redu, živite u
istraživačkoj stanici na Antarktici i imate samo pingvine kao
društvo, ne volite tradicionalnu Misu, i uopće nemate novaca: još
uvijek se možete uključiti online u bratstvo koje je povezano s
tradicionalnim institutom ili apostolatom laika koje sustavno moli,
čiji rad podržava služenje Misa i na čije nakane možete moliti
krunice, postiti i prinositi žrtve. Bratstvo sv. Augustina našeg
„Latin Mass Society“ (nema članarine) jedan je primjer; postoje
mnogi drugi.
Sljedeća
stvar je da se ozbiljnije educirate,
ne samo vezano za posljednju teoriju zavjere (iako one mogu biti
zabavne), već oko crkvene tradicije duhovnosti. To će vas povezati
s problemima liturgije, teologije i s poviješću i ako još uvijek
ne razumijete važnost tradicionale Mise, onda ćete uskoro dobiti
odgovore na vaša pitanja. Za katolika to nije pitanje odabira hoće
li ili neće biti informiran u vezi glavnih aspekata vjere, u skladu
sa sposobnostima i općenitom naobrazbom. Newmanovi „dobro podučeni
laici“ nužan su grudobran Crkve što se tiče ljudskog aspekta.
Tradicionalni pokret pruža vam bezbrojne besplatne mogućnosti da
učite o Misi i vjeri. Osim ako ste potpuno švorc, kupite ipak i
neke knjige.
Čak
i ako fizički ne možete doći na Misu ili druge pobožnosti, još
uvijek možete podržavati... neke od tradicionalnih slupina svojim
molitvama, članarinom i donacijama.
Sve se u tradicionalnom pokretu radi
s vrlo ograničenim novčanim sredstvima i skromno, tako da su
donacije dobrodošle. Sve, naravno, osim onoga što je potrebno za
službu Bogu, kada kvaliteta materijala i izrade imaju posebnu
važnost. Kako je prekrasno, i kako rijetko, moći pridonijeti
pokretu s takvim prioritetima!
Ako
niste nepokretni ili ostavljeni na Antartici, idite
na tradicionalnu Misu. Broj ljudi
koji ide na te Mise je jako važan. Možda ne bismo trebali tako
razmišljati, ali mi, i naši protivnici, neizbježno tako
razmišljamo: to je nužno za naš moral, za našu sposobnost da se
odupremo napadima, i da širimo svoj apostolat, da se ljudi potrude
doći na naša događanja. Ne samo na nedjeljne Mise, naravno:
tradicionalni pokret organizira razne pobožne događaje, hodočašća,
predavanja i društvena okupljanja. Ako želite učniti nešto za
Crkvu, pomozite svećeniku koji u vašem mjestu služi tradicionalnu
Misu i skupinama koje podržavaju takve inicijative. Zašto ne bismo
podržali svoju župu? Ne zato što je loša, već zbog svih razloga
koje sam već naveo, ako želite učiniti nešto određeno u vezi
sadašnje krize, morate učiniti nešto da bi podržali tradicionalni
pokret.
Samo
krenite, i voluntirajte kao ispomoć.
U tradicionalnom pokretu uvijek ima
nešto za raditi. To može zvučati apsurdno, ali ja provodim sate
puneći kuverte. Volonteri „Latin Mass Societija“ provode mnoge
subote dežurajući na štandovima ili poslužujući hodočasnike
čajem. Svećenici u tradicionalnim družbama zaokupljeni su obnovim
svojih domova i crkava. Biskupijski svećenici koji služe
tradicionalnu Misu možda nemaju nikoga za ministriranje Mogućnosti
za širenje tradicionalne Mise, kao i to da je upriličimo na što
sjajniji način i što privlačnijom, uvjetovane su nedostatkom osoba
koji mogu pjevati gregorijanski koral. Treba popraviti ruha, ispeći
torte i katehizirati djecu.
Može
biti, dragi čitatelju, da je za tebe nemoguće pridonijeti na bilo
koji od ovih složenijih načina. Ako je tako, vrati se na početak
mojeg spiska. Ali nemoj pitati: „Što, dakle, trebamo činiti?“.
Moj
odgovor će možda razočarati neke čitatelje. Bilo bi dobro da
razmislimo o sebi kako stajemo u red pred sv. Bernarda kako bi se
zavjetovali da ćemo otići na križarski pohod, a zatim odmarširati
u bitku da nanesemo udarac nevjerniku. Ali nitko ne može zamišljati
da se sadašnja kriza može tako riješiti, iako to zvuči zabavno.
Ono što je potrebno je povezani i predani skup vjernika koji
podržavaju popriličan broj istinski vjernih svećenika da bi
apsolutno, pa makar i tiho, dali do znanja da neće dati da im se
oduzme vjera. To je upravo ono što vam nudim, da sudjelujete u tome.
Joseph
Shaw
Hvaljen Isus i Marija,
OdgovoriIzbrišihvala za trud oko prijevoda i postavljanje.
PS. poveznica na dio 1. nije dobra.
JbD
Hvala na ispravku!
Izbriši